Tyto webové stránky používají soubory cookies, aby bylo možné zpracovávat návštěvnické interakce. Jejich použití je však možné pouze po Vašem souhlasu. Prohlášení o používání cookies.
Technologický pokrok přinesl mnoho možností, jak vizualizovat zranitelnost. Vedle statických map je možné znázornit její změny v průběhu dne. Z výše uvedeného je zřejmé, že výhodnou pomůckou při hodnocení zranitelnosti v území je mapa. Prostorový aspekt je tudíž dominantní. Vedle sebe se mohou nacházet území s vysokou zranitelností a naopak. Jako příklad uveďme obytné budovy a okolní les. V budovách je však obvykle během dne různý počet osob, a to v závislosti na druhu využití dané budovy. Tím se dostáváme k důležitosti času pro výši potenciálních dopadů. Například školní budovy budou velmi zranitelné v době vyučování, ale minimální v ostatní části dne, případně o prázdninách. Podobně můžeme uvažovat o celých obytných oblastech, odkud se lidé obvykle přesouvají za prací, ale na noc se vracejí.
V síťovém prostředí jsou časové změny zranitelnosti rovněž častým jevem. Počet vozidel na komunikacích není v průběhu dne konstantní, ale má známý průběh se dvěma maximy v dopoledních a odpoledních hodinách. Pokud tedy nějaká události zasáhne silnici, ztráty budou záviset na počtu aktuálně přítomných vozidel. Sítě se skládají z jednotlivých úseků, které jsou propojeny v uzlech. Přerušením několika úseků současně může dojít k situaci, že se část území stane nedostupnou. Proto má smysl se pokusit identifikovat předem množinu hran, které jsou z tohoto důvodu kritické.
Jedna z nejhorších kombinací současně přerušených úseků silniční sítě Zlínského kraje z pohledu maximálního počtu osob odříznutých od zbytku sítě
Copyright © 2022
Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.